Eun-Joo Lee Professor
Department of English Education
- Education Building B #368
- 02-3277-3788
- Office hours
- 수 2:00-4:00 이메일로 시간 약속하세요
Research Record
- The Effect of ‘Reading while Listening’ Combined with ‘Parsing with Pauses’ on EFL Listening Comprehension 현대영어영문학, 2021, v.65 no.1, 245-265
- A corpus-based study of lexical bundles and moves by english l1 and l2 writers in medical journal abstracts Korean Journal of English Language and Linguistics, 2020, v.2020 no.20, 768-800
- The Effects of Aural and Textual Input Enhancement Through Movie Clips on the Korean EFL Students’ Learning of Parallelism Rules 현대영어교육, 2020, v.21 no.4, 45-57
- The Effects of Differing Language Test Presentation Methods on EFL College Students’ Listening Test Performance Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 2020, v.24 no.2, 115-133
- 코퍼스를 활용한 정형어구 학습이 고등학교 학습자의 영어 쓰기 능력 및 정의적 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2020, v.27 no.4, 119-143
- 한국대학생 영어 작문 코퍼스에서의 지칭 표현: 응집성을 중심으로 Foreign Languages Education, 2020, v.27 no.2, 169-197
- 고등학교 영어 읽기 평가 지문의 코퍼스 기반 정형어구 비교 분석 Foreign Languages Education, 2019, v.26 no.2, 99-123
- 코퍼스 기반 협동 학습이 중학교 하위 학습자의 영어 문법 학습과 정의적 영역에 미치는 영향 Studies in English Education, 2019, v.24 no.1, 153-180
- 스마트폰 학습 앱을 사용한 어휘 학습이 초등학생의 영어 어휘 능력과 태도에 미치는 영향 FOREIGN LANGUAGES EDUCATION, 2018, v.25 no.1, 103~128
- 학술적 에세이 코퍼스를 기반으로 한 한국 대학생과 영어 원어민 대학생의 관계대명사의 사용 비교 Studies in English Education, 2018, v.23 no.1, 203~229
- The development of English personal reference in the Korean ESL learner corpus Information (Japan), 2017, v.20 no.3, 2061-2072
- 과업관여도 수준과 요약문 작성 활동이 고등학교 영어 학습자의 우연적 어휘학습에 미치는 영향 언어연구, 2017, v.33 no.3, 495~522
- 반복듣기 학습 상황에서 전략일지 작성이 대학생의 학문적 영어 듣기능력 및 상위인지 의식에 미치는 영향 교과교육학연구, 2017, v.21 no.5, 537~550
- 어휘 지식 유형과 능숙도에 따른 고등학생의 영어 어휘 학습 전략 사용 분석 Studies in English Education, 2017, v.22 no.1, 1~30
- 영어과 중등교사 임용시험의 출제경향 분석 연구: 2014-2016학년도 1차 필기시험 문항을 중심으로 교과교육학연구, 2017, v.21 no.4, 322~333
- 형태초점접근법의 명시성 정도가중학생의 영어 가정법 학습에 미치는 영향 STUDIES IN ENGLISH EDUCATION, 2017, v.22 no.3, 137~163
- 만화 및 문맥을 활용한 어휘 학습이 고등학생의영어 어휘 학습 및 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2016, v.23 no.2, 201~227
- 어휘 주석 제시 시기와 영어 능숙도 차이가고등학생의 어휘 습득 및 독해에 미치는 영향 언어연구, 2016, v.32 no.2, 271~293
- 정적 및 동적 이미지를 활용한 어휘 학습이초등학생의 영어 어휘 습득과 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2016, v.23 no.4, 171
- 코퍼스 활용 어휘 학습이 초등 영어 학습자의 어휘 학습 및 태도에 미치는 영향 영어학, 2016, v.16 no.4, 671
- 연어 과제 유형이 고등학교 영어 학습자들의연어 학습 능력과 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2015, v.22 no.2, 51-78
- 영어교육에 게재된 코퍼스 기반 연구 분석: 학습자 코퍼스와 응용코퍼스 언어학 연구를 중심으로 영어교육, 2015, v.70, 193-214
- 영화를 활용한 명시적 암시적 발음 지도가 중학생의 영어 듣기 능력에 미치는 영향 Studies in English Education, 2015, v.20 no.4, 111-142
- 이미지 활용과 소리 내어 읽어주기 활동이 초등학생의 영어 어휘 학습과 정의적 태도에 미치는 영향 교과교육학연구, 2015, v.19 no.1, 177-197
- 작업기억 용량과 어휘 학습 유형이 중학생의 영어 다어동사 습득에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2015, v.22 no.4, 201-225
- Lexical bundles in the Korean EFL teacher talk corpus: A comparison between non-native and native English teachers Journal of Asia TEFL, 2014, v.11 no.3, 73-103
- 법학전문대학원생을 위한 특수 목적 영어 요구분석 Foreign Languages Education, 2014, 제21권 2호, 205-229
- 수정된 텍스트가 고급 단계 한국어 학습자의 어휘다발 처리에 미치는 영향 외국어로서의 한국어교육, 2014, 제40권, 49-76
- 영어로 진행하는 영어수업(TEE)이 중학생의영어성취도와 정의적 영역에 미치는 영향 Studies in English Education, 2014, 제19권 2호, 177-205
- 인터넷 영어 동화 기반의 마인드맵과 요약하기 활동이 초등학생의 어휘 및 쓰기 학습과 태도에 미치는 영향 멀티미디어 언어교육, 2014, 제17권 3호, 121-153
- 학습 일지를 활용한 영어 듣기 전략 훈련이 대학생의 듣기 능력 및 정의적 영역에 미치는 영향* 영어학, 2014, 제14권 1호, 45-67
- 협력 쓰기 활동을 통한 장르중심쓰기지도가 고등학생의 영어쓰기능력 및 정의적 태도에 미치는 영향 현대영어교육, 2014, 제15권 2호, 133-155
- [학술지논문] An Investigation into Pronunciation Problems of Korean Elderly Learners of English Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 2023, v.27 no.1 , 21-41
- [학술지논문] A corpus-based analysis of lexical bundles between english L1 and L2 writers in medical journal abstracts: Focusing on structures and functions Journal of Asia TEFL, 2021, v.18 no.1 , 142-160
- [학술지논문] A corpus-based study of lexical bundles and moves by english l1 and l2 writers in medical journal abstracts 영어학, 2020, v.2020 no.20 , 768-800
- [학술지논문] The Effects of Differing Language Test Presentation Methods on EFL College Students’ Listening Test Performance Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 2020, v.24 no.2 , 115-133
- [학술지논문] 코퍼스를 활용한 정형어구 학습이 고등학교 학습자의 영어 쓰기 능력 및 정의적 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2020, v.27 no.4 , 119-143
- [학술지논문] 한국대학생 영어 작문 코퍼스에서의 지칭 표현: 응집성을 중심으로 Foreign Languages Education, 2020, v.27 no.2 , 169-197
- [학술지논문] 고등학교 영어 읽기 평가 지문의 코퍼스 기반 정형어구 비교 분석 Foreign Languages Education, 2019, v.26 no.2 , 99-123
- [학술지논문] 코퍼스 기반 협동 학습이 중학교 하위 학습자의 영어 문법 학습과 정의적 영역에 미치는 영향 Studies in English Education, 2019, v.24 no.1 , 153-180
Courses
-
2024-1st
-
First-Year Seminar 강의 계획서 상세보기
- Subject No 10857Class No 13
- 1Year ( 1Credit Wed 7~7
-
Theoretical Foundation of Teaching English as a Foreign Language 강의 계획서 상세보기
- Subject No 35538Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (252)
- Major Requisite
-
Seminar in Current Topics in TEFL Ⅰ
- Subject No G13493Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 4~5 (EDU-)
-
Foundation & Principle of TEFL
- Subject No EG201Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 8~9 (EDU-)
-
-
2023-2nd
-
Seminar in Teaching English as a Foreign Language
- Subject No 30647Class No 01
- 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 (EDU-) , Wed 4~4 (254)
-
Materials development and research in EFL
- Subject No 35539Class No 02
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (252)
- Major Requisite
-
-
2023-1st
-
Theoretical Foundation of Teaching English as a Foreign Language
- Subject No 35538Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (252)
- Major Requisite
-
Theoretical Foundation of TEFL 강의 계획서 상세보기
- Subject No G13476Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 4~5 (EDU-)
-
Foundation & Principle of TEFL
- Subject No EG201Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 8~9 (EDU-)
-
-
2022-2nd
-
Seminar in Teaching English as a Foreign Language
- Subject No 30647Class No 01
- 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 (EDU-) , Wed 4~4 (254)
-
Materials development and research in EFL 강의 계획서 상세보기
- Subject No 35539Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (254)
- Major Requisite
-
-
2022-1st
-
Theoretical Foundation of Teaching English as a Foreign Language
- Subject No 35538Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (254)
- Major Requisite
-
Theoretical Foundation of TEFL
- Subject No G13476Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 4~5 (-)
-
Foundation & Principle of TEFL
- Subject No EG201Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 8~9 (EDU-)
-
-
2021-2nd
-
Seminar in Teaching English as a Foreign Language
- Subject No 30647Class No 01
- 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 (EDU-) , Wed 4~4 (254)
-
Materials development and research in EFL
- Subject No 35539Class No 02
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (254)
- Major Requisite
-
-
2021-1st
-
First-Year Seminar
- Subject No 10857Class No 14
- 1Year ( 1Credit Wed 7~7 (EDU-)
-
Teaching Practice
- Subject No 35526Class No 03
- 4Year ( 2Credit
-
Theoretical Foundation of Teaching English as a Foreign Language
- Subject No 35538Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (254)
- Major Requisite
-
Theoretical Foundation of TEFL
- Subject No G13476Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 4~5 (EDU-)
-
students Teaching II
- Subject No ED114Class No 14
- Year ( 2Credit , 2Hour)
-
Foundation & Principle of TEFL
- Subject No EG201Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 8~9 (EDU-)
-
Academic Background
University of California, Los Angeles Ph.D.(영어교육)